viernes, 30 de junio de 2017

Joan Sala, gerent del SEM, no coneix bé el funcionament de l’empresa

http://www.cgtcatalunya.cat/spip.php?article12505#.WVZdSojyjIU
dimecres 28 de juny de 2017 / Comunicats / 
JOAN SALA SANJAUME, GERENT DELS SISTEMA D’EMERGENCIES MÈDIQUES, DESCONEIX EL FUNCIONAMENT DEL SEU SERVEI
Desprès de la compareixença de Joan Sala Sanjaume, gerent del Sistema d’Emergències Mèdiques, davant la Comissió d’Interior per a informar sobre la situació laboral de les treballadores del servei d’atenció a les urgències i emergències extrahospitalàries 061, des de la CGT només podem expressar indignació, ràbia, impotència i tristesa.
Indignació pel desconeixement del gerent cap a les treballadores contractades per Ferrovial Servicios SA, que va ser la guanyadora del darrer plec per la contractació del servei d’atenció i gestió de la demanda assignat al centre de coordinador del sistema d’emergències mèdiques. Ressaltem la paraula gestió perquè a la compareixença del 21 de juny sembla que es van oblidar d’una part d’aquestes treballadores amb contractes de teleoperadores que gestionen els recursos que se’n deriven d’aquestes trucades, és a dir, són les encarregades de mirar quines ambulàncies estan disponibles a la zona per activar els serveis derivats de la trucada i que prèviament a ratificat el metge o infermer. Aquesta activació també s’ha de fer amb un temps preestablert de 90 segons i, una vegada més, amb diferències salarials entre les mateixes treballadores, ja que n’hi ha que no cobren el plus d’emergències mèdiques, creant malestar entre les treballadores que realitzen la mateixa feina. Diferències salarials que venen marcades pel cobrament d’aquest plus que segons el Sr. Sala van decidir d’anular en l’últim plec perquè el 27% de les trucades ja venien filtrades pel 112. El Sr. Sala hauria de saber que el programa Sitrem, que es l’utilitzat pel 061, i del que tan orgullós n’està, és un programa creat al 1990, quan no hi havien els avanços tecnològics actuals; com dèiem, el Sr. Sala hauria de saber que aquest programa i utilitzat pel 112 la majoria de les vegades no són compatibles l’un amb l’altre i les adreces tenen que ser validades de nou per les treballadores de Ferrovial, amb l’afegit que l’usuari que esta patint la emergència, no entén el perquè d’aquest procediment.
Ràbia per les respostes donades pel Sr.Sala sobre la insatisfacció de les treballadores i el mal estar que es viu a la sala indicant que fa 9 dies que li va arribar l’informe de riscos psicosocials quan és una situació palpable des de fa dos anys i que els punts que han sortit en negatiu d’aquest informe (de color vermell) són els que estan sota la responsabilitat de Ferrovial, mentre que els que depenen de les companyes estan en positiu, es a dir, de color verd.
Ràbia per la permissivitat per part del SEM de que hi hagin treballadores amb contractes en frau de llei i sense conciliació de vida laboral i familiar.
Ràbia per la resposta de tolerància zero a les situacions d’incompliment quan aquest tipus de contractació ja venia de l’anterior licitació i que Ferrovial només ha fet que augmentar en més del 50%.
Ràbia en fer creure que les ràtios de trucades són de 12 trucades/hora quan el dia anterior a la seva compareixença van ser de 18 trucades/hora. I sobretot ràbia en quan a la ignorància de previsió d’aquest ràtios en cas de necessitat, ja que el Sr.Sala ha de saber de sobres, que l’empresa Ferrovial te problemes per cobrir el servei dia a dia, no volem, ni tan sols pensar, el que passaria en el cas d’una catàstrofe de grans dimensions a Catalunya.
Impotència perquè malgrat que el comitè de Ferrovial Servicios ha exigit que se li mostrés des del moment de la seva creació el pla de formació per les treballadores que ja estan en actiu, el Sr. Sala s’atreveix a afirmar que aquestes treballadores tenen 30 hores anuals de formació. Des de la CGT li diem que això és mentida, que les treballadores ni tan sols tenen 1 minut de desconnexió per llegir els nous protocols que del servei se’n deriven i li demanaríem també al Sr.Sala que consultes amb les treballadores d’aquest servei quan hagin de redactar el nou plec per una propera licitació perquè aquestes mancances que segurament estan sobre el paper no tornin a ser una realitat.
Impotència perquè Ferrovial Servicios fins el passat mes de maig i a instàncies d’Inspecció de Treball no ha realitzat contractes de substitució de baixes malgrat tenir més d’un 10% de baixes de llarga durada. I que malgrat l’increment del 4,5% de trucades per la campanya de “Truca al 061” no s’hagi realitzat cap millora contractual envers les treballadores eventuals.
Impotència per les exigències del plec en quan a la uniformitat dels treballadors de Ferrovial però no se’ls pot facilitar un lloc adient per deixar les seves pertinences ni la roba que es canvien.
I tristesa per la solució donada pel Sr. Sala a tots aquests incompliments, penalització darrera de penalització i els fets es continuen produint dia a dia, sense conseqüències, només penalitzacions monetàries, sense tenir en compte la precarietat laboral. I des de la CGT ho tenim clar, el SEM no deixa de ser una empresa, una societat anònima i els diners siguin públics o privats, els diners sempre guanyen.
CGT- Ferrovial 061

No hay comentarios:

Publicar un comentario